Sunday, February 27, 2011

KM Melaka: 'Bantuan datang hanya jika BN menang'

KM Melaka mendedahkan style pemerintahan UMNO di Melaka sekali gus menggambarkan cara pemerintahan kerajaan UMNO, BN Malaysia. Cukai kutip sama rata pada semua orang tapi apa2 peluang yg ada keutamaan adalah kepada penyokong dia sahaja. Adakah ini adil dan selari dgn Islam ? Ini tidak adil ! Setiap yg tidak adil maka lebih tepat dilabelkan zalim.

Kenapa kita mencampakkan diri ke dlm kebinasaan dgn menyokong kaum yg zalim ini. Kenapa kita tidak menyokong supaya tertegaknya keadilan Islam seperti yg diperjuangkan oleh PAS ?
Bukankah Allah menyuruh kita tolong-menolong di dlm membuat kerja baik dan melarang kita tolong-menolong di dlm membuat kerja mungkar spt mana firman-Nya :-

وَتَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡبِرِّ وَٱلتَّقۡوَىٰ‌ۖ وَلَا تَعَاوَنُواْ عَلَى ٱلۡإِثۡمِ وَٱلۡعُدۡوَٲنِ‌ۚ
Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertakwa dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat)

Semoga Allah mengurniakan kita hati yg lembut utk. menerima nasihat dan menjauhkan kita dari dibangkitkan dlm keadaan buta dan pekak di Yaumul Mahsyar nanti.

KM Melaka: 'Bantuan datang hanya jika BN menang'
Malaysiakini
Aidila Razak
Feb 26, 11
7:35pm

Sepertimana kata Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak 'lu tolong gua, gua tolong lu', kali ini Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam pula memberitahu kumpulan yang mewakili orang Cina Melaka bahawa beliau hanya akan membincangkan tuntutan mereka jika BN memenangi pilihan raya kecil DUN Merlimau.

NONEBeliau memberitahu demikian kepada wakil Persatuan Pendidikan Cina
Progresif Melaka, Yang Ying Chong, sebelum beredar dari pusat penamaan calon bersama calon BN, Roslan Ahmad pagi tadi.

Sebelum itu, selepas penamaan calon pagi ini, Yang menyerahkan kepada ketua menteri tuntutan antaranya, sekolah vernakular, sekolah Cina bebas dan sekolah agama rakyat diberi faedah yang sama seperti sekolah kebangsaan, iaitu menerima subsidi, bantuan untuk pelajar dan sijil untuk melanjut pengajian di universiti awam dan perkhidmatan awam.

No comments:

Post a Comment