Friday, July 8, 2011

RAKYAT MALAYSIA PATUT MALU DGN DATUK AMBIGA

Diantara ciri2 utama org beriman ialah amanah, jujur dan adil. Sebagai tulang belakang pemerintah Malaysia, UMNO sepatutnya duduk jauh di hadapan mendahului rakyat berkempen ke arah itu. Namun sebaliknya berlaku apabila mereka sendiri menjadi juara di dlm membohongi rakyat, ketidakadilan dan salahguna kuasa. Mereka membaham duit rakyat dgn licik. Kemudian dgn muka selamba mereka mencipta alasan yg dimakeup indah bagi menghalalkan kerja busuk tersebut.

Dlm masa yg sama mereka melabelkan kerja baik pembangkang dgn label yg jijik dan mazmumah. Mereka memfitnah pembangkang membuat kerja2 yg dimurkai Allah. Tujuan mereka ialah utk. meraih sokongan golongan masjid utk. membenci pembangkang khususnya PAS. Mereka memesongkan agama utk. menipu rakyat agar menyokong mereka. Mereka terlibat secara aktif merealisasikan tanda2 kiamat yg besar iaitu, "....
Dajjal yang akan membawa fitnah besar yang akan meragut keimanan, hinggakan ramai orang yang akan terpedaya dengan seruannya."

Sudah jatuh ditimpa tangga. Begitulah malangnya rakyat Malaysia. Sudahlah dapat pemimpin yg tidak peduli dosa dan pahala, rakyat sendiri sebahagian besarnya masih hanyut dgn dunia kelalaian. Masih memenuhi sebahagian besar kehidupan dgn hiburan tanpa disedarai tanah tempat mereka berpijak semakin hari semakin tergadai. Jiran2 kita semakin hari semakin ramai yg tidak tahu bercakap melayu sedang umur sudah setengah abad. Mereka mungkin sebahagian warganegara Malaysia "mee segera". Kewarganegaraan mereka didaftarkan utk. memenangkan UMNO.

Kepincangan itu sudah lama berlaku. Berbagai usaha sudah dilakukan dan beratus ribu laporan polis telah dibuat. Namun oleh kerana kerja jijik itu merupakan periuk nasi UMNO maka semua laporan itu tidak dihiraukan malah UMNO semakin hari semakin menjadi-jadi. Pemimpin UMNO melahap duit rakyat seperti singa baru mendapat buruan. Tiga bulan masuk tahun baru sudah minta belanjawan tambahan.

Parti2 pembangkang sudah lama dipandang tidak baik oleh sebahagian rakyat Malaysia yg berjaya ditipu oleh UMNO. Maka apa juga seruan atau kempen parti pembangkang kearah mendedahkan keburukan UMNO pasti dgn mudah diputar belit oleh UMNO melalui media yg mereka kongkong. Namun kita patut bersyukur kerana Allah mengurniakan kita dgn. seorang rakyat yg prihatin peri pentingnya sebuah pilihanraya yg adil dan bebas supaya pemimpin yg naik benar2 pilihan rakyat. Beliau bukan datang dari parti pembangkang tetapi dari sebuah badan yg. diakui keilmuannya tentang undang2. Beliau seorang perempuan non-muslim. Keilmuannya diakui oleh Malaysia dgn. menganugerahkannya "Datuk". Beliau ialah Datuk Ambiga.
Firman Allah :
ٱعۡدِلُواْ هُوَ أَقۡرَبُ لِلتَّقۡوَىٰ‌ۖ
"Hendaklah kamu berlaku adil kerana berlaku adil itu lebih dekat dgn. taqwa "
Kempen menyeru kpd. keadilan itu sepatutnya dipelopori oleh org.2 yg taqwa spt. ulama, ustaz2, pak2 imam dan orang masjid. Merekalah yg. sepatutnya kedepan kerana kesan ketidakadilan pemimpin (lebih2 lagi pemimpin yg mengaku Islam) akan memberi pandangan buruk dan fitnah yg besar kpd. agama Islam dan kesannya amat menyusahkan rakyat.

No comments:

Post a Comment