Saturday, October 22, 2011

Terbukti Fitnah : Bagaimana Pula Kes Video Seks dan Liwat II ?

Fitnah raba buah dada: Blogger pro Umno, Khairy sama-sama kantoi

Diterbitkan oleh: Editor@WD
Khamis, Oktober 20, 2011

WarkahDaily
– Trend parti pemerintah untuk pertahankan kuasa dengan menabur fitnah yang menjijikkan semakin menjadi-jadi. Seolah-olah kehidupan rakyat di Malaysia ini dipenuhi dengan amalan seks bebas dan suka bercakap pasal seks. Rendahnya moral!


Apa tidaknya, saban hari ada je laporan dan tuduhan yang berkaitan seks yang cuba digembar-gemburkan kepada masyarakat dengan harapan rakyat memandang buruk terhadap musuh politik mereka. Dalam masa yang sama, menjadi tugas mudah bagi mereka untuk mengekalkan tampuk kuasa yang dipegang dah berabad lamanya.

Blogger upahan Umno menjadi tenaga penting dalam menyebar fitnah jahat yang dirancang. Pemimpin Umno akan menangguk di air keruh, konon perlu disiasat, dan perlu dibicarakan. Walaupun ia berbentuk fitnah yang tiada asas, pemimpin Umno akan menjadi suara kedua selepas blogger upahan mereka untuk menyebar dan menekan pemimpin Pakatan Rakyat (PR) yang menjadi mangsa.

Lim Guan Eng jadi mangsa


MANGSA FITNAH: Guan Eng dan keluarga.
Baru-baru ini, blogger upahan Umno telah bertindak merancang satu fitnah jahat terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, konon anak beliau yang berusia 16 tahun telah meraba buah dada rakan sekolahnya dan Guan Eng dikatakan telah membayar sekolah berkenaan RM200,000 untuk tutup mulut. Blogger murahan itu turut menyatakan Guan Eng telah memindahkan anaknya itu ke sekolah lain.

Konon mahu orang mempercayai pembohongan mereka, turut disertakan gambar mangsa cabul bagi membuktikan tuduhannya itu.

Namun, fitnah berkenaan dinafikan oleh Guan Eng sambil mencabar jangan melibatkan anaknya jika mahu menyerang beliau.

“Jika anda mahu memusnahkan karier saya, lakukanlah terhadap saya sahaja, tetapi jangan heret anak saya yang tidak berdosa itu.


FITNAH: Gambar juara catur (kanan) jadi mangsa fitnah blogger upahan Umno
“Ahli-ahli politik Umno juga mempunyai anak dan DAP tidak pernah menyerang anak-anak mereka dan tidak bercadang untuk berbuat demikian.

“Dalam zaman moden ini, adalah sangat sukar bagi anak-anak muda yang membesar, terutamanya apabila ayahnya merupakan seorang Ketua Menteri yang setiap hari menjadi sasaran media pro-Barisan Nasional,” kata Guan Eng.

Apa yang menyedihkan, ada pemimpin Umno yang mengaku beragama Islam tapi boleh percaya dengan satu fitnah yang tak berpijak kepada bumi yang nyata.

Seorang pemimpin Umno bertaraf timbalan menteri yang juga Ketua Penerangan Umno Malaysia, Datuk Ahmad Maslan dilaporkan turut percaya dengan fitnah berkenaan dan memintanya ia disiasat.


GAMBAR ASAL: Juara catur, Anya Sun Corke.
Selain itu, naib ketua Umno bahagian Bukit Gelugor Dr Novandri Hasan Basri dan Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin turut dilihat cuba menjadi orang yang menyebar fitnah berkenaan apabila turut meletakkan artikel fitnah itu dalam blog masing-masing.

Menurut Malaysiakini, Khairy yang juga ahli parlimen Rembau, telah menulis di tweeter @ PapaGomo secara sinis, “Mungkin dia roboh Kampung Buah Pala sebab nak ganti dengan Kampung Buah Dada.”

Apabila Guan Eng pertahankan anaknya dan meminta berfikir jika perkara yang sama berlaku terhadap anak-anak pemimpin Umno, Khairy dilihat seolah-olah melenting, konon pemimpin Umno lagi teruk diperlakukan oleh Pakatan Rakyat (PR). Jelas seolah-olah Khairy suka bermain fitnah untuk membalas dendam.

Kejahatan blogger Umno semakin terdedah

Tak sempat disiasat, kejahatan fitnah blogger Umno terdedah jua. ‘Ingat ke hujan sepanjang hari, rupa-rupanya panas di waktu petang’.

Satu pendedahan dibuat DAP semalam,pelajar perempuan yang menjadi mangsa cabul seperti yang didakwa blogger upahan Umno itu rupa-rupanya ciptaan jahat blogger berkenaan.


Anya Sun Corke dari Hong Kong.
Dipetik dari The Malaysian Insider, pelajar perempuan itu sebenarnya merupakan juara catur berusia 21 tahun yang bernama Anya Sun Corke dari Hong Kong.

Corke yang kini mewakili England tiada kaitan dengan Pulau Pinang dan tidak pernah belajar bersama dengan anak lelaki Lim di George Town dan sebaliknya dia sedang mengikuti pengajian di Wellesley College, Amerika Syarikat.

Pendedahan itu menjawab fitnah jahat blogger upahan Umno termasuk ketua Umno Bukit Gelugor Dr Novandri Hasan Basri yang juga turut sama dalam kerja jahat itu.

Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dalam sesi pembongkarannya telah membuat perbandingan gambar yang dimuatkan di blog Dr Novandri dan Papagomo dan dipadankan dengan gambar-gambar dari laman web www.chessbase.com sebagai bukti.

Fitnah blogger dan pemimpin Umno memburukkan nama baik sistem pendidikan

Kerana otak ciput, fikiran pula cetek, tak mahu berfikir panjang asal dapat keuntungan politik bodoh mereka, secara tak semena-mena, segala tuduhan yang dilemparkan telah memberi satu pandangan yang buruk terhadap sekolah yang disebut.

Ini menggambarkan pemimpin Umno tidak ambil kisah akan perasaan guru-guru dan kakitangan di sekolah berkenaan asalkan tujuan politik jahat mereka dapat dilunaskan dengan nafsu serakah jahat.

Ia sungguh memberi satu penghinaan yang besar terhadap sekolah berkenaan.

Pengetua sekolah tempelak blogger dan pemimpin Umno

Dipetik dari The Malaysian Insider, Pengetua SMK Heng Ee menegaskan dakwaan kononnya anak lelaki Lim Guan Eng pernah mengganggu seorang pelajar perempuan sekolah itu secara seksual tidak benar sama sekali.

Goon Boon Poh berkata beliau terkejut apabila membaca dakwaan itu dalam akhbar dan mahu mengakhiri isu ini kerana ia boleh menjejaskan nama baik sekolah.

“Dakwaan ini sama sekali tidak benar. Sangat mudah, ia tidak benar sama sekali,” kata Goh kepada The Malaysian Insider.

“Blog-blog berkata insiden ini berlaku Mei tahun ini. Anak Ketua Menteri tidak menjadi pelajar sekolah ini sejak awal tahun ini,” katanya lagi.

Malah kata Goh, gambar-gambar yang diposkan dalam blog bukan anak Lim dan mangsa yang didakwa juga bukan pelajar SMK Heng Ee.

Pengetua ini menjelaskan pegawai-pegawai dari Jabatan Pendidikan telah mengadakan siasatan berkenaan dakwaan itu dan mereka berpuas hati dengan penjelasannya.

“Jika saya senyap, ia akan menyebabkan saya, sekolah berada dalam situasi memalukan. Sangat mudah, jika ia benar-benar, pastinya saya tahu, bukan begitu?

“Tiada pelajar yang membuat dakwaan sedemikian,” kata Goh.

Oh Khairy, Oh Ahmad Maslan, apa lagi kamu nak kata?


DANGKAL: Khairy boleh percaya dengan blogger murahan?
Bagaimana dengan ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaludin yang begitu dangkal mempertahankan fitnah blogger murahan seperti Papa Gomo? Sekarang dah dua bukti pembohongan blogger Umno. Apa Khairy mahu kata?

Patutlah Khairy tidak dipandang sebelah mata pun oleh Perdana Menteri dan pemimpin Umno yang lain sejak akhir-akhir ini walaupun beliau adalah ketua Pemuda Umno Malaysia. Rupa-rupa tahap pemikiran begitu cetek dan tidak setanding dengan tempat beliau belajar selama ini. Jelas memang begitu rendah mutu Khairy sebagai ketua Pemuda Umno Malaysia sehingga hanya bermodalkan blogger bodoh dan murahan untuk menyerang pemimpin PR.

Ahmad Maslan pula, memang tak layak kamu berada di kerusi timbalan menteri jika otak kamu Cuma setaraf blogger upahan.

Bagi Tony Pua pula dalam sesi pendedahan fitnah Umno itu, beliau menggesa Khairy agar menarik balik kenyataan sinisnya dan meminta maaf kepada Lim atas mesej yang dihantar menerusi Twitter.

“Sebagai model teladan kepada generasi muda rakyat Malaysia, dan yang mendakwa sebaagi teladan kepada politik baru, beliau harus memikul tanggungjawab,” katanya lagi.

Beliau juga menuntut Umno mengambil tindakan disiplin ke atas ahli-ahlinya yang menyebarkan fitnah.

Saranan penulis WarkahDaily Online, apa kata pakat-pakat mintak juara catur, Anya Sun Corke failkan saman fitnah terhadap blogger murahan Umno dan pemimpin Umno yang bersubahat biar seluruh dunia tahu amalan pemimpin negara ini bermain politik.


No comments:

Post a Comment